donderdag 22 maart 2012

In de stress met distress

Hoi allemaal,

Nu laat ik eens een kaartje zien wat niet door de keuring is gekomen
Ik wilde graag ook eens proberen te distressen, maar ik heb maar 2 distressinkpads.
Plus dat ik het distressen nog niet ge-bestudeerd heb, wat een woord.
Wil aan jullie vragen hoe het eigenlijk moet.
Dit heb ik gedaan: eerst een stempelafdrukje gemaakt met versamark en toen met wit embossingpoeder in de rondte gestrooid, afgeschud en verhit, pppffff
daarna de distress inktpad op een stukje sheet gedrukt, mijn houten handvaatje met sponsje er in gedraaid en toen draaiend over het papier heen gegaan.
Ik kreeg toch nog veegjes
Ik denk dat ik donkerder moet distressen om de stempel beter uit te laten komen.
Wie kan mij helpen?
Ik ga op zoek naar filmpjes op youtube.
Schrik niet maar hier is mijn kaartje
Ik heb er nog wat gehaakte bloemetjes opgedaan om het nog wat te laten lijken
Dus schroom niet, gooi het er maar uit, kan het hebben hoor.hahahha
groetjes andrea

8 opmerkingen:

Mieke'S zei

Hoezo niet door de keuring.....ziet er toch heel leuk uit!
Maar ik weet ook helemaal niets van dat ge_ink.
Dus kan je geen goed advies geven.
Maar er zal best een uitleg komen.
Fijne dag nog!
Groetjes Mieke'S

corryskaart zei

hoi andrea
nou zo gek vind ik je kaart nog niet hoor!
ben zelf ook aan het worstelen met de distress maar op youtube staat denk ik best wel veel
groetjes van corry

Francis zei

Ik vind het eigenlijk heel erg knap!
Ziet er echt wel leuk uit!

Groetjes,
Francis

Hannie Stoel zei

Mooie kaart hoor Andrea.

Ik zou zeggen, je mag gerust bij mij een keerjte komen kijken hoor, dan doe ik het voor.

groetjes, Hannie

Adrina zei

Dat draaien met die sponsjes is volgens mij gewoon een kwestie van heeeeel veeeel oefenen en doen!!

Ik vind het nog helemaal niet verkeerd voor een eerste keer, wel een grappig effect dat het niet overal even dik is!!

Unknown zei

Hoi Andrea, ik vind je kaartje best mooi hoor. Het is idd heel veel oefenen. Ik gebruik ook dezelfde sponsjes dan leg ik mijn craftsheet onder mijn afdruk. Ga met mijn sponsje direct over mijn inktpad, begin op de sheet met draaien en van daaruit over je afdruk. Ook ik heb wel eens vegen hoor, maar dan ga ik er gewoon nog een keertje over.

groetjes Renata

Yvonne Rijk zei

Hoi Andrea,

het is inderdaad een kwestie van oefenen. Maar dat ding met dat houten handvaatje heb ik ook. Gebruik ik nooit. Ik knip gewoon een schuursponsje in 6 stukken en dit werkt voor mij veel fijner. Je moet al draaiende bewegingen maken op je sheet en dan zo draaiend doorschuiven op het papier. Oefenen oefenen. Bij mij lukt het de ene keer ook beter dan de andere keer. Succes ermee.
groet van Yvonne.

LottesCards zei

Ik zie dat je al veel goede adviezen hebt gekregen.
Inderdaad eerst draaien op je craftsheet en in dezelfde beweging doorgaan op je papier.
Je kan je sponsje gewoon rechtstreeks inkten op je pad hoor!

Kan het wel eens meenemen om voor te doen wanneer ik weer op het dorp ben, en nog heel veel meer! Laat maar horen.

Liefs Lotte